[ 71 ]
Filella, G., Cabello, E., Pérez-Escoda, N., & Ros-Morente, N. (2016). Evaluation of the Emotional Educa-
tion program “Happy 8-12” for the assertive resolution of conflicts among peers. Electronic Journal
of
Resear
ch in Educational P
sychology
,
14
(3), 582-601. https://doi.org/10.14204/ejrep.40.15164.Ford-Connors, E., Robertson, D., Leighton, C., Paratore, J., Proctor, C., & Carney, M. (2015). Instruc-
ción de comprensión dentro del contexto de los estándares básicos comunes. En S. R. Parris, & K.
Headley (Eds.), Instrucción de comprensión: Prácticas basadas en la investigación. (pp.105-122).
Guilford.
Gallego, D., Alonso, C., Cruz, A., & Lizama, L. (1999). Implicaciones Educativas de la Inteligencia Emo-
cional. Universidad Nacional de Educación a Distancia.
García, C., & Sánchez, M. E. (2017). Gender, emotional intelligence, aptitude and mathematical
performance
. International E-Journal of Advances in Social Sciences, 3(7), 21-28. https://doi.org/10.18769/ijasos.309313.
Gil-Madrona, P., & Martínez-López, M. (2015). Self-perceived Emotions in Physical Education in Prima-
Goleman, D. (1999). La práctica de la inteligencia emocional. Kairós.
Hambira, N., Lim, C. K., & Tan, K. L. (2017). Emotional and cultural impacts of ICT on learners: A case
study of Opuwo, Namibia [Conference]. The 2nd International Conference on Applied Science
Hernández-Amoros, M. J., & Urrea-Solano, M. E. (2017). Working with emotions in the c l a s r o o m :
Future teachers’ attitudes and education. Procedia- Social and Behavioral Sciences, 237, 511-519.
Herrera, L., Buitrago, R. E., Lorenzo, O., & Badea, M. (2015). Socio-Emotional Intelligence in Colom-
bian Children of Primary Education. An Analysis in Rural and Urban Settings. Procedia-Social and
Behavioral Sciences, 203(26), 4-10. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.08.251.
Hornstra, L., van der Veen, I., & Peetsma, T. (2017). Effects of full-time and part-time high-ability pro-
grams on developments in students’ achievement emotions. High Ability Studies, 28(2), 199-224.
Hortigüela, D., Ausín, V., Abella, V., & Delgado, V. (2017). Percepción de docentes y estudiantes sobre
el trabajo de la educación emocional en el aula. Contextos Educativos: Revista de Educación, 20,
Icart, M. T., & Canela, J. (1994). El artículo de revisión. Enferm Clin, 4(4), 180- 184.
Imbernón, F. (2007). La formación permanente del profesorado. Nuevas ideas para formar en la inno-
vación y el cambio. Editorial Grao.
Johnson, F. N., Arduiz, N. D., Aburto, H. A., & Fuenzalida, H. I. (2016). Emotional attribution of 6th gra-
de students in Physical Education and Health. Educación Física y Ciencia, 18(2), 1-6.
Kinkead-Clark, Z. (2017). Select Caribbean teachers’ perspectives on the socio-emotional skills chil-
dren need to successfully transition to primary school. Desarrollo Infantil y Atención Temprana,
Korpershoek, H., Harms, T., de Boer, H., van Kuijk, M., & Doolaard, S. (2016). A Meta-Analysis of the
Effects of Classroom Management Strategies and Classroom Management Programs on Students’